Burs Verilme Şartları, Başvuru ve Bursun Kesilmesi

Burs verilecek öğrenciler
Üniversiteyi kazanmış ancak maddi imkanları olmayan gençlere

Başvuru
Burstan faydalanmak isteyen öğrenciler her yıl 15 Eylül ile 30 Ekim tarihleri arasında Vakfımızca belirlenen usul ve esaslara göre Ek-1’deki formu doldurarak başvuruda bulunurlar.

Burs verilmeyecek öğrenciler
Aşağıdaki öğrencilere burs verilmez:
a) Sürekli bir işte çalışarak en az asgari ücret düzeyinde ücret alan veya gelire sahip öğrenciler.
b) Yabancı uyruklu öğrenciler.
c) Polis Akademisi ile askeri okul öğrencileri.
ç) Ek süre öğrenim gören öğrenciler.
d) Yüksek lisans ve doktora öğrencileri.
e) Kamu kurumlarından karşılıksız eğitim yardımı ve burs alan öğrenciler.
f) Genel Müdürlükten muhtaç aylığı alan öğrenciler.

Genel Müdürlüğün bağlı olduğu Bakanın onayı ile Türkiye’ye eğitim için gelmiş yabancı uyruklu öğrencilere Genel Müdürlükçe belirlenecek burs kontenjanının %5’i kadar kontenjan ayrılarak burs verilebilir.

Burs tahsis kontenjanı, miktarı ve ödeme zamanları
Burs verilecek öğrenci sayısını, ödenecek burs miktarını, yıllık artış oranını ve ödeme zamanını belirlemeye Yönetim Kurulu yetkilidir.

Burs verilme süresi
(1) Burs almaya hak kazanan öğrenciye, öğrencilik halinin devam etmesi ve burs almaya engel bir durumun olmaması koşuluyla öğrenim gördüğü okulun normal öğrenim süresince burs verilir.
(2) Aynı aileden sadece bir öğrenciye burs verilir.

Burs verilen öğrencilerin takibi

  1. Burs alan öğrenci, devam ettiği yükseköğretim kurumundan her yıl eğitimin başladığı tarihten itibaren 30 gün içerisinde bir üst sınıfa geçtiğini gösteren transkript ve öğrenci belgesini alarak vakıf yönetimi ne  teslim etmek zorundadır.
  2. Belgeleri ulaşan öğrenci bilgileri incelenir ve devamı konusunda ilgili birim bilgilendirilir, %75 ve üzeri başarı sağlayan öğrencilerin bursları devam eder.
  3. Okul başarı belgelerini bildirmeyen ve %75 in altında orana sahip olan öğrencilerin bursları kesilir.